Wednesday 16 May 2012

BREASTFEEDING SET WITH SHAKLEE

Assalammualaikum & hai semua blog readers! :)

lama ika tak update tentang Shaklee di blog ni disebabkan ika baru je abis final exam 3 hari lepas.so hari ini ika nak share dengan anda semua terutama kepada mommies di luar sana tentang satu set yang hangat & terlaris di kalangan mommies ni. set yang ika maksudkan ialah BREASTFEEDING SET.

BREASFEEDING SET 
1- B COMPLEX
2- VITA - C
3- VITALEA
4- ALFAFA COMPLEX


Set B nih ialah untuk ibu yang tiada masalah penyusuan. Ianya lebih untuk memperkayakan susu ibu dengan zat dan nutrisi semata-mata. Memang khas untuk mereka yang tiada masalah penyusuan. Vitamin B lebih kepada keperluan pertumbuhan otak dan emosi, Vitamin C fokus pada imun sistem, Vitalea demi pertumbuhan dan pembesaran secara lengkap dan menyeluruh manakala Alfalfa sebagai peransang demi membantu mempercepatkan penghasilan susu ibu disamping membantu mengurangkan masalah eczema sekiranya si bayi mengalami masalah tersebut.

now ika nak cerita pulak tentang setiap vitamin yang ada dalam set nih.

1. Vitamin B Complex 
menyokong fungsi saraf dan menukarkan tenaga dari makanan dengan berkesan. Shaklee B-Complex mengandungi kesemua 8 jenis Vitamin B yang diperlukan oleh tubuh.

2. Vitamin C 
merupakan bahan antioksida berkeupayaan tinggi yang juga turut dikenali sebagai nutrisi yang berupaya melakukan semua perkara. Untuk kulit yang cantik, anda perlukan Vitamin C.

3. Vitalea
lengkap dgn zat besi.Ianya diformulasikan khusus dengan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh tubuh. Ia dapat meningkatkan kesihatan secara menyeluruh dan memberikan perlindungan menentang kerosakan radikal bebas

4. Alfafa Complex
galactagogue yg turut membantu menggalakkan penghasilan susu ibu secara natural jika ibu mengamalkan penyusuan secara kerap dan betul. Dan alfalfa juga berfungsi utk keintiman wanita.

to mommies di luar sana yang berhasrat untuk breastfeed si comel anda dengan ekslusif boleh cuba set B nih..berminat??boleh pm ika untuk consultation & juga order ye..

some info credit to Kak Liyana :)

banyak info2 kesihatan menyusul selepas ni. Thank you darlings.

 Nur Syafiqah Bt Muhamad
I'm officially Shaklee Independent Distributor
(Port Dickson & Bangi)
contact me for more info & order ye..
 hp: 013-2759690
email: iqacatalyst@gmail.com

No comments:

Post a Comment